Tunel pod przejazdem kolejowym i rondo zamiast skrzyżowania. To jedna z inwestycji, na którą Bieruń i jeżdżący drogą krajową czekają od lat. Właśnie zostały otwarte koperty z ofertami. Czy to oznacza, że wkrótce rozpocznie się budowa?
Koperty otwarte. Zadanie pn. „przebudowa skrzyżowania DW934 z DK44 wraz z przebudową skrzyżowania DW934 z linią kolejową” najtaniej wyceniła firma Primost Południe Sp. z o.o. z Będzina. Oferta opiewa na ponad 64 mln zł. Łącznie do Zarządu Dróg Wojewódzkich, który będzie realizował inwestycję, wpłynęło 12 ofert.
Czy to oznacza, że wkrótce nastąpi podpisanie umowy i rozpoczęcie prac?
Burmistrz Sebastian Macioł tłumaczy, że teraz ok. 2 miesięcy potrwa analizowanie ofert, w następstwie czego powinno dojść pod podpisania umowy. Budowa powinna potrwać ok. 2,5 roku. Przestrzega, że to nie Bieruń, a ZDW będzie realizował tę inwestycję.
– Zanim dojdzie do budowy, wykonawca będzie miał obowiązek przygotowania tymczasowej organizacji ruchu – mówi Macioł.
Przypomnijmy, że, wg dokumentacji projektowej, na najbardziej ruchliwym skrzyżowaniu w mieście ul. Warszawskiej i Wawelskiej ma powstać rondo, a pod korkującym ruch przejazdem kolejowym powstanie… tunel.

Wciąż jednak trwa przebudowa drogi DW934 tworzącej dalszy ślad Wawelskiej (za przejazdem), która miała być gotowa 21 września. Z niepotwierdzonych informacji wiemy, że przebudowa wydłuży się o kolejne miesiące. Wysłaliśmy o to zapytanie do ZDW.
Czy nałożą się na siebie remont DW934, budowa tunelu i ronda oraz S1 wraz z obwodnicą Bierunia?
(dł)

